Το άρθρο αφορά στο ρόλο των Μοντέρνων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων στην ανοικοδόμηση της σύγχρονης Κυπριακής Δημοκρατίας. Με αφορμή το παράδειγμα του Salamis Bay στην κατεχόμενη πλέον περιοχή της Αμμοχώστου, γίνεται αναφορά τόσο στις αρχικές προθέσεις που συνόδευσαν την ανέγερση του εντυπωσιακού αυτού καταλύματος, όσο και στις μετέπειτα προσθήκες και μετατροπές του στα χρόνια μετά την τουρκική εισβολή.
Τι εξέφραζε η αρχιτεκτονική της αρχικής μοντέρνας φάσης του ξενοδοχείου; Τι εκφράζει η παρούσα; Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε ευκρινέστερα τη διαδικασία που οδήγησε από τη μία κατάσταση στην άλλη;
|
Το Salamis Bay Hotel, όπως δημοσιεύτηκε στη λίστα του κυπριακού do.co.mo.mo μαζί με άλλα τρία σημαντικά παραδείγματα μοντέρνας ξενοδοχειακής αρχιτεκτονικής καθώς και σύγκριση του συγκροτήματος πριν και μετά τις αχρονολόγητες (μετά το 1974) παρεμβάσεις. |
Η μοντέρνα αρχική και η μεταμοντέρνα κλασικότροπη φάση του κτιρίου, αποτελούν σημάδια ενός γενικότερου προβλήματος ταυτότητας της σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην Κύπρο.
Το Salamis Bay, και στις δύο φάσεις του, απλά μοιάζει με ξενοδοχείο...
|
Ayn Rand, The Fountainhead και κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου από τον King Vidor.”Μα δεν μπορούμε να ξεφύγουμε από τις λαοφιλείς αρχιτεκτονικές μορφές!
Η αρχιτεκτονική μετά την Ανεξαρτησία τονίζει τη διεθνιστική-διεθνοποιημένη και σύγχρονη, ενταγμένη στη διεθνή ταυτότητα και προβληματική, Κύπρο.
Η μετατροπή, χυδαία ή μη αυτή είναι μια άλλη ιστορία, της μοντέρνας αρχιτεκτονικής συνιστά ένα φαινόμενο ευρύτερης σημασίας η ερμηνεία του οποίου απαιτεί τον προσδιορισμό της κατάλληλης μεθόδου μελέτης. Δεν είναι επαρκής μια μελέτη βασισμένη σε ιδεολογικές θέσεις που δεν αντιλαμβάνεται τη διαδικασία "διαπραγμάτευσης" της αρχιτεκτονικής ταυτότητας ενός κτιρίου ως μια μάχη αμετακίνητων θέσεων, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εξήγηση και κατανόηση του τι, του γιατί και του πώς.
|
|
Le Corbusier, Ο εργατικός βιομηχανικός οικισμός του Pessac όπως συσχετίστηκε από τον ίδιο με το κάλεσμα που απεύθυνε στους βιομηχάνους για υιοθέτηση της βιομηχανοποιημένης δόμησης. Τα προβλεπόμενα από τον αρχιτέκτονα κτίρια, δέχτηκαν απρόβλεπτες λειτουργικές και αισθητικές παρεμβάσεις των χρηστών, ανάλογες (στις πιο ακραίες περιπτώσεις) εκείνων που εμφανίστηκαν και σε άλλα έργα της περιόδου, όπως το ενδεικτικά εικονιζόμενο.
|
Είναι αναγκαίο […] να καλλιεργηθεί μια πιο συστηματική μελέτη του τρόπου συμμετοχής των ίδιων των ‘χρηστών’ [στο αρχιτεκτονικό έργο].
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Comments will be moderated before being published. Thank you!